Zamówienia online, dlaczego warto je mieć w ofercie?

zamówienia online

Dostawa jedzenia z restauracji to opcja, z której coraz chętniej korzystają osoby decydujące się na zamówienie ulubionych dań. Ta forma korzystania z usług restauracji była już dość popularna przed pandemią.

Podczas pandemii w momencie najostrzejszych obostrzeń stała się jedyną, oprócz dań branych na wynos, możliwością korzystania z usług restauracji. Konsumenci cenią sobie wygodę w różnych aspektach swojego życia. Zapotrzebowanie w połączeniu z innowacyjnymi technologiami spowodowało, że sposób funkcjonowania restauracji znacznie się zmienił. Jedzenie na wynos i z dostawą do domu stało się coraz bardziej nam bliskie. Jakie są powody, dla których warto włączyć zamówienia online do oferty restauracji?

Zamówienia online – sposób na dotarcie do szerszego grona odbiorców

Rozwijanie działalności online pomoże w dotarciu do większej liczby klientów niż kiedykolwiek było to możliwe w przypadku prowadzenia jedynie tradycyjnej restauracji. Włączenie możliwości składania zamówień online, na stronie internetowej lub przy pomocy specjalnej aplikacji, pozwala dotrzeć do szerokiego grona osób, które chętniej korzystają z tej opcji, takich jak milenialsi, single, studenci, pracownicy biurowi, rodziny z małymi dziećmi. Część z osób mogłaby nawet nie mieć żadnej styczności z Twoją marką, gdyby nie zaangażowanie się w sprzedaż online.

Figurowanie w ofercie takich firm jak Uber Eats czy Glovo znacznie zwiększy widoczność restauracji w internecie. Są to bowiem aplikacje, z których korzysta wiele konsumentów na całym świecie. Restauracja może więc w ten prosty sposób znacznie poszerzyć bazę klientów.

Zamówienia online – więcej możliwości czerpania zysków

Dostawa posiłków to doskonała okazja do sprzedaży dań, nawet gdy w restauracji nie ma już wolnych stolików. Restauracja funkcjonująca w sposób tradycyjny ma znaczne ograniczenia pod tym względem. Wprowadzając opcję składania zamówień online zyskujemy nowe możliwości. Co więcej, umiejętnie przygotowana oferta pozwoli restauracji zwiększyć zyski również dzięki daniom zamawianym niejako przy okazji. Jeśli skusimy klienta opisem lub atrakcyjną ofertą cenową w przypadku zamówienia np. deseru, napoju czy przystawki wraz z daniem głównym, jest duże prawdopodobieństwo, że dodadzą je do zamówienia.

Większe zyski

Jeśli odpowiednio skonfigurujesz i usprawnisz usługę dostawy poprzez integrację kanałów dostawy z punktem sprzedaży, nie będzie konieczności zatrudnienia dodatkowego personelu do obsługi przychodzących zamówień online. Będzie tak dlatego, że cały przepływ zamówień zostanie zautomatyzowany. Dzięki temu możliwa stanie się sprzedaż posiłków online bez zatrudniania nowego personelu.

Zdecydowanie warto wyjść naprzeciw zmieniającym się oczekiwaniom i trendom w branży.