Jak wypromować małą firmę z cateringiem dietetycznym?

promowanie firmy prowadzącej catering

Promowanie firmy prowadzącej catering dietetyczny najlepiej zacząć od wykorzystywania mediów społecznościowych. W tej chwili jest to najlepsza metoda na to, by ekspresowo dotrzeć z ofertą do naszej grupy docelowej. Dziś każdy korzysta z Internetu i ma do niego nieograniczony dostęp. Jakie mogą być metody na to, aby catering dietetyczny na dobre zaistniał w mediach społecznościowych?

Catering dietetyczny na Instagramie lub Facebooku

 

Instagram oraz Facebook to najpopularniejsze w Polsce i na świecie platformy społecznościowe do przekazywania informacji. Na przestrzeni kilku ostatnich lat z prostych stron, na których można było założyć sobie profil z galerią zdjęć nieoczekiwanie zmieniły się w kreatywne nośniki reklamy. Wyparły już zdecydowanie tradycyjne reklamy telewizyjne oraz radiowe. Jeśli chcemy coś szybko udostępnić lub sprzedać – w pierwszej chwili do głowy przychodzi nam Facebook. Teraz, prowadząc własny Facebook firmowy, możemy promować nasz catering dietetyczny w postaci treści pisanej, a przede wszystkim zdjęć, które mają tutaj znaczenie kluczowe. Bogata galeria zdjęć na firmowym Facebooku napędzać będzie apetyt wszystkich, którzy zastanawiają się nad skorzystaniem z naszych usług. Na portalach typu Facebook czy Instagram można także organizować tzw. “live”, czyli transmisję online z ważnego dla nas wydarzenia, dzięki któremu uzyskamy jeszcze więcej polubień!

 

Promowanie firmy – video wsparciem dla cateringu dietetycznego

 

Wszelkie materiały video, transmitowane na Facebooku czy Instagramie, wymagają odpowiedniej oprawy. Przedsiębiorca prowadzący catering dietetyczny może raz w tygodniu stworzyć kilkunastominutowy film, na którym pokazuje, w jaki sposób gotować dziś nie tylko smacznie, ale przede wszystkim zdrowo. Wiele firm udostępniających catering dietetyczny w ten sposób podbiło swoją markę w Internecie. Wystarczy obejrzeć statystyki najpopularniejszych youtuberów z działu kulinariów. Po około dwóch latach prowadzenia czynnej działalności filmowej w sieci zauważa się, że ruch na stronach wraz z polubieniami jest stały, a subskrybcje sięgają nawet liczby kilku milionów widzów! Jak widać – cierpliwość się opłaca, trzeba być konsekwentnym i zdecydowanie budować zaplecze – także w postaci zaufanych pracowników, specjalistów od kamer, oświetlenia, muzyki, całego tła filmu.

 

Catering dietetyczny – promowanie przez zgraną ekipę

 

Mimo że filmiki promujące zdrowe odżywianie i catering dietetyczny trwają zazwyczaj kilkanaście minut, ich przygotowanie to często wielodniowa praca pod silną presją czasu. Często zdarza się, że trzeba wykonać dwie wersje jednego dania, bo przecież nikomu nie będzie się chciało na planie czekać, aż dietetyczne ciasto się upiecze, gdy można nieco “oszukać” widza, przynosząc już gotowy specjał na plan. Z sałatkami i daniami ciepłymi na obiad jest nieco łatwiej. Taka już jest magia mediów obrazowych, że trzeba na wszelkie możliwe sposoby ułatwiać sobie pracę. Najważniejszy jest efekt oraz szybkie dotarcie z przepisem do widzów, którzy zafascynowani nowym pomysłem na zdrowe jedzenie, sięgną także po inne przepisy.