Ahrefs – aplikacja SEO pełna niespodzianek!

ahrefs a seo

Już najmniejsze plany w Ahrefs pozwolą na skanowanie w ciągu miesiąca około 10 tysięcy podstron. Dla jednych to już coś, dla drugich raczej niewiele. Początkujący seowcy mogą być zadowoleni. Całej reszcie sceptyków można jeszcze polecić NetPeak Spider oraz DeepCrawl. Każda przeprowadzona analiza kończy się przedstawieniem listy zawierającej ważne sugestie. W osobnych rubrykach o zróżnicowanej kolorystyce, dla szybszego zauważenia, przedstawione zostają błędy, ostrzeżenia i powiadomienia. Sami możemy określić, co trzeba wliczyć do danej kategorii.

Kategorie kategorii pod kontrolę Ahrefs

Ahrefs pracuje nad sprawdzaniem 100 elementów wpływających na optymalizowanie strony w następujących działach:

  • strony wewnętrzne i ich status
  • indeksowalność lub jej brak plus canonicale
  • linki
  • przekierowania
  • tagi na stronie
  • sociale – open graph
  • duplicate content
  • lokalizacje
  • prędkość działania strony
  • obrazki
  • Java Script
  • CSS
  • linki wychodzące
  • inne elementy

Z czego dodatkowo można jeszcze skorzystać ?

Ahrefs bogaty jest w liczne dodatkowe narzędzia. Nie wszystkie stosuje się na co dzień, ale dla własnej wiedzy warto znać przynajmniej ich nazwy oraz podstawowe funkcje. Nigdy nie wiadomo, kiedy mogą się przydać, np.:

  • z pomocą Rank trackera możemy monitorować pozycję w Google, porównując wszystkie nasze kroki z krokami konkurencji
  • Content Explorer po wpisaniu frazy prowadzi nas do listy stron związanych tematycznie z pozycją, także z elementami seo
  • Alerts pozwoli nam na ustawienie powiadomień mailowych z nowymi linkami i słowami kluczowymi
  • Domain comparison – porówna nasze wyniki do wyników 5 domen na podstawie elementów linkujących
  • Analiza seryjna – porównuje się do 200 adresów opierając się na seo i linkach

Czym jest analiza seryjna w Ahrefs?

Tego typu narzędzie bardzo przydaje się w sytuacji, gdy potrzebne jest pilne przeanalizowanie działań konkurencji. W tego rodzaju pomocy natrafimy na m. in.:

  • liczbę słów kluczowych w top 100
  • parametry UR i DR
  • domeny odsyłające
  • linki zwrotne

Cennik

Przy prowadzeniu seo dla większej liczby stron cena aż tak bardzo nie przeraża. Najtańszy pakiet Life kosztuje 99 dolarów. Z jego zastosowaniem poddamy monitorowaniu 500 słów kluczowych, przeanalizujemy audyty do 10 tysięcy podstron, linki pobiera się w raporcie do 25 domen w ciągu dnia, raport w frazami do 25 w ciągu dnia. Jedni wyśmieją takie rozwiązanie, innym może ono odpowiadać, jeśli dopiero rozbudowują bazę stron współpracujących w zakresie pozycjonowania. Ograniczenia można szybko odczuć przy przeprowadzaniu audytów, ale od czego są inne narzędzia wspierające spoza obiegu Ahrefs? Grunt to wszechstronność i umiejętność do zastosowania się wobec określonej sytuacji. Im droższy pakiet Ahrefs – tym bardziej rozbudowane możliwości mieć będzie dla każdego pozycjonera. Naprawdę optymalne i nowoczesne wersje sięgają ceny nawet ponad 1000 dolarów i chętnych na tego rodzaju narzędzia nie brakuje.